Wednesday, February 26, 2014
چرا مسلمانان از مردمان دیگر دروغگو تر و خلاف ترند؟
چرا مسلمانان از مردمان دیگر دروغگو تر و خلاف ترند؟
بشنوید از زبان خواجه نصیر توسی
راز نابخردی مسلمانان از زبان خواجه نصیر الدین توسی (طوسی)
"خواجه نصیر الدین " دانشمند بزرگ روزگار در بغداد مرا درسی آموخت که همه ی درس بزرگان در همه ی زندگانیم برابر آن ناچیز می نماید و آن این است :
در بغداد هرروز بسیار خبرها می رسید از دزدی , قتل و تجاوز به زنان در بلاد مسلمانان که همه از جانب مسلمانان بود . روزی خواجه نصیر الدین مرا گفت می دانی از بهر چیست که جماعت مسلمان از هرجماعت دیگر بیشتر گنه می کنند با آنکه دین خود را بسیار اخلاقی و بزرگمنش می دانند ؟
من بدو گفتم : بزرگوارا همانا من شاگرد شمایم و بسیار شادمان خواهم شد اگر ندانسته ای را بدانم .
خواجه نصیر الدین فرمود:
در اخلاق مسلمانی هر گاه به تو فرمانی می دهند , آن فرمان " اما " و " اگر"دارد .
در اسلام تو را می گویند :
دروغ نگو ..... اما دروغ به دشمنان اسلام را باکی نیست .
غیبت مکن ... اما غیبت انسان بدکار را باکی نیست.
قتل مکن ... اما قتل نامسلمان را باکی نیست .
تجاوز مکن ... اما تجاوز به نامسلمان را باکی نیست .
و این " اماها " مسلمانان را گمراه کرده و هر مسلمانی به گمان خود دیگری را نابکار و نامسلمان می داند و اجازه هر پستی را به خود می دهد و خدا را نیز ازخود راضی و شادمان می بیند ..
ابوالحسن کسلانی, اسرار اللطیفه و الکسیله
Thursday, February 6, 2014
Monday, February 3, 2014
کمی بیاندیش
کمی بیاندیش
ملت ایران به خاطر یک اشتباه به این روز نیافتاد ملت ایران به خاطر برخی خصلتها به این روز افتاد و حالا حالا هم تا این خصلتها را از خود دور نکند از این وضع خلاص نخواهد شد
1- عدم استفاده از خرد و اندیشه به جای تقلید کور کورانه از افراد و اهداف
2- نبود احسای مسئوالیت اجتماعی در ایرانیان و منفعت طلبی و طمعکاری بیش از حد
3- همه ملتها در برابر فساد و نابکاری دولتها می ایستند و انرا تغیبیر می دهند ایرانیان نه تنها در برابر فساد نمی ایستند بلکه در فساد دولتها ذوب می شوند و گاهر در تقلب و فساد از دولت ها هم پیشی می گیرند ... این شعار کثیف که خواهی نشوری رسوا همرنگ جماعت شو این ملت را به ابتذال کشیده ... و چون سود در نادانی و به نادانی زدن خودشان است پس تا ملت تغییر نکنند تغییر محسوسی دیده نمی شود
4- فرافکنی و عدم قبول اشتباهات و اینکه ایرانیها نه اشتباهات تاریخی خود و نه اشتباهات فعلی را نمی پذیرند و کسی که اشتباه را نپذیرد نه تنها اصلاح نمی شود بلکه هر روز در ان بیشتر غرق می شود ...ملت ما همیشه یک دشمن خارجی و یا داخلی را مرود اتهام قرار می دهند که مبادا بخواهند خودشان بخواهند مسئولیت های اجتماعی خودشان را نشان بدهند چون یک ملت اگاه را نه انگلیس نه امریکا نه اخوند نه هیچ کس دیگر نمی تواند به ابتذال بکشد ... کرم درخت از خود درخته
ملت ایران به خاطر یک اشتباه به این روز نیافتاد ملت ایران به خاطر برخی خصلتها به این روز افتاد و حالا حالا هم تا این خصلتها را از خود دور نکند از این وضع خلاص نخواهد شد
1- عدم استفاده از خرد و اندیشه به جای تقلید کور کورانه از افراد و اهداف
2- نبود احسای مسئوالیت اجتماعی در ایرانیان و منفعت طلبی و طمعکاری بیش از حد
3- همه ملتها در برابر فساد و نابکاری دولتها می ایستند و انرا تغیبیر می دهند ایرانیان نه تنها در برابر فساد نمی ایستند بلکه در فساد دولتها ذوب می شوند و گاهر در تقلب و فساد از دولت ها هم پیشی می گیرند ... این شعار کثیف که خواهی نشوری رسوا همرنگ جماعت شو این ملت را به ابتذال کشیده ... و چون سود در نادانی و به نادانی زدن خودشان است پس تا ملت تغییر نکنند تغییر محسوسی دیده نمی شود
4- فرافکنی و عدم قبول اشتباهات و اینکه ایرانیها نه اشتباهات تاریخی خود و نه اشتباهات فعلی را نمی پذیرند و کسی که اشتباه را نپذیرد نه تنها اصلاح نمی شود بلکه هر روز در ان بیشتر غرق می شود ...ملت ما همیشه یک دشمن خارجی و یا داخلی را مرود اتهام قرار می دهند که مبادا بخواهند خودشان بخواهند مسئولیت های اجتماعی خودشان را نشان بدهند چون یک ملت اگاه را نه انگلیس نه امریکا نه اخوند نه هیچ کس دیگر نمی تواند به ابتذال بکشد ... کرم درخت از خود درخته
Subscribe to:
Posts (Atom)
